هوشمندسازی| فناوری‌های دیجیتال به معادن رسوخ کرد تا این صنعت هوشمند شود

هوشمندسازی| فناوری‌های دیجیتال به معادن رسوخ کرد تا این صنعت هوشمند شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82668
در حال حاضر دیجیتال این امکان را فراهم کرده که صنایعی مانند معادن و فلزات، بسیاری از امور خود را با شیوه‌های جدید، مدیریت کنند.

پس از اوج شکوفایی محصولات صنعت، هنوز بسیاری از بخش‌های صنعت معدن و فلزات جهانی همچنان با چالش‌های جدی روبرو هستند. فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی اما به کمک آمده‌اند تا این چالش‌ها را برطرف کنند.

شرکت‌های معدن و فلزات، در برخی از حوزه‌ها،  از فناوری‌های دیجیتال بهره‌برده‌اند، به طور مثال تجهیزات هوشمند ‌مانند حسگرها و در حوزه‌های دیگر مانند زیرساخت‌های یکپارچه دیجیتال، را وارد این عرصه ساخته‌اند.

صنعت معدن در مقایسه با صنایع به ویژه صنایع مشتری‌مدار، بخش معدن و فلزات از بلوغ کمتری در استفاده از فناوری دیجیتالی قرار دارد.

 

توانمندسازی و حمایت از کارکنان

از آن‌جا که جامعه نیروی کار هدفمند برای صنایع معدنی و فلزات، کوچک‌تر، تخصصی‌تر و گران‌تر شده است، ابزارهای دیجیتالی کارکنان، مدیریت و عملیات محلی را قادر ساخته است تا فرایند تولید را بهبود داده و با مشکلات کمتری مواجه شوند.

ا توجه به ماهیت خطرناک کار معدن در محل و ریسک‌های محیط محلی، حسگرهای پوشیدنی، نمایشگر و هشدار دهنده‌ها به ابزار اصلی برای پیشگیری و گزارش وقایع و شرایط مضر تبدیل شده است.

 

انجام عملیات پراکنده و متنوع از راه دور

از آن‌جایی‌ که فعالان صنعت بزرگ‌تر و جهانی‌تر شده‌اند، موج اول دیجیتال‌سازی عملیات پراکنده را متصل کرده و فرآیندها و گزارش‌های سازمانی را از طریق پلتفرم منابع سازمانی یکپارچه می‌کند.

ه‌ویژه در معدن، ادغام در سرتاسر جهان به معنای سرمایه‌گذاری سنگین در زیرساخت‌های دیجیتالی برای اتصال مکان‌های دور به شبکه‌های تلفنی، اینترنت و ویدئو است.

 

نظارت دارایی‌های سنگین و ثابت

صنعت معدن و فلزات دارای عملیات و ماشین‌آلات و تجهیزات ثابت بسیار پرهزینه هستند که نگهداری و کاهش عمر آنها می‌تواند بر خروجی، بهره‌برداری و بازگشت سرمایه تاثیر بگذارد. سنسورها برای اتصال سخت‌افزارهایی
مانند دستگاه‌های حفاری، کامیون، سنگ‌شکن، حامل‌ها و ... می‌توانند اطلاعات مربوط به ماشین‌آلات، فرآیندها و شرایط محیطی را جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارند.

برای اکثر کارخانه‌های تولیدی یا فرآوری، اتوماسیون به صورت دیجیتالی به این معنی است که انسان‌ها در حال حاضر تصمیم‌گیرندگان و کنترل‌کننده عملیات هستند، درحالی که ماشین‌ها کار فیزیکی انجام می‌دهند.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن استقبال از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه این حوزه، زمینه را برای کارکردهای عناصر دیجیتال در صنایع مادر فراهم می‎آورد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
731 شرکت دانش‌بنیان تحول حوزه هوشمندسازی را رقم می‌زند
731 شرکت دانش‌بنیان تحول حوزه هوشمندسازی را رقم می‌زند
99/12/11 - 10:30
دستاورد دانش‌بنیان| سه حوزه پرچم‌دار اینترنت اشیا توسعه می‌یابد
دستاورد دانش‌بنیان| سه حوزه پرچم‌دار اینترنت اشیا توسعه می‌یابد
99/07/01 - 10:17
تحقق انقلاب صنعتی چهارم را هوشمندانه دنبال می‌کنیم
تحقق انقلاب صنعتی چهارم را هوشمندانه دنبال می‌کنیم
99/06/22 - 13:07
بیشتر بخوانیم